Albert-Jan HoefnagelsGastvrijheid zit mij in de genen!

“Gastvrijheid is echt mijn ding”, vertelt Albert-Jan Hoefnagels, oprichter en eigenaar van HorecaImprovement. “Ik wil graag dienstbaar zijn, dienstverlenend bezig zijn. Ik vind het fijn om voor mensen te zorgen. En wat ook ontzettend leuk is, is om kennis hierover over te brengen. Om gastvrijheid bij mensen tussen de oren te brengen. Maar dan écht! Zodat zij ook voelen hoeveel plezier het oplevert voor jezelf én de ander, als je je gastvrij opstelt. Je ontvangt immers wat je uitstraalt!”

Het is duidelijk, Albert-Jan is een man met een passie. Hij doorliep de Middelbare Hotelschool in Wageningen en deed de Hogere Hotelmanagementopleiding in Maastricht. Vervolgens werkte hij o.a. als event- Food & Beverage manager in de horeca en als facilitair manager in de zorg. Hij werkte op de vloer, als manager en als adviseur. Albert-Jan heeft een duidelijke visie op gastvrijheid.

“Ik ben een vakidioot”, geeft Albert-Jan direct toe. “Ik kan het onderwerp ook niet loslaten wanneer ik privé ergens ga dineren of een terrasje pak. Daarom denk ik, en heb ik overigens ook ervaren, dat ik horecaondernemers en andere organisaties die hun gastvrijheid onder de loep durven te nemen, echt iets kan bieden. Ik heb veel ervaring, veel kennis, mijn trainingen worden enorm gewaardeerd en de omzetten stijgen gegarandeerd. Daarom durf ik ook het principe no cure- no pay te hanteren. Gastvrijheid zit mij in de genen!’

 

 

Publicaties

30-01-2015: Albert-Jan Hoefnagels ondernemer van de dag
19-09-2015: Verbinding met terrasgast valt soms weg, juist door techniek (bron: Gelderlander)

Aanbevelingen

Albert-Jan heeft ons een duidelijke spiegel voorgehouden. Deze spiegel hebben we gebruikt in de training om onze gastvriendelijkheid en beleving voor de afdelingen parkeren, controle, receptie/entree en winkels te verbeteren. Gastvriendelijkheid is voor Koninklijke Burgers’ Zoo heel belangrijk en je hebt ons enorm geholpen om de puntjes op de i te zetten. Een heel gemêleerd gezelschap maar je beschikt over de kwaliteit om je training voor één ieder doeltreffend en interessant te maken.

Lisette Jansen, Hoofd receptie Burgers’ Zoo

Albert-Jan heeft een goed ontwikkeld gevoel voor gastheerschap. Zo weet hij een snelle analyse te maken van wat goed is en wat nog (verder) ontwikkeld kan worden. Als interim teamleider facilitaire dienst weet hij met inzet van humor en daadkracht draagvlak te creëren voor plannen, door samen met de medewerkers te werken aan verbetering van het gastvrijheidsconcept. Zijn kracht ligt in het ontwikkelen van een goed concept, het trainen van (praktijk)vaardigheden en het werken aan passende standards of performances.

Roel Wieringa, JC Groep

Een belangrijke opdracht van het mbo is het onderwijs up to date te houden met de ontwikkelingen in het bedrijfsleven. Voor Rijn IJssel Vakschool Wageningen betekent dit concreet dat we regelmatig gebruik maken van de experts die de actualiteit van de horeca meenemen en kunnen overbrengen richting onze studenten. Al sinds 2012 is Albert- Jan Hoefnagels één van deze mensen, wiens expertise een welkome aanvulling is op het reguliere onderwijs dat we aanbieden. Niet alleen kent hij de nieuwste ‘kneepjes’ en trends van het vak, hij draagt ook uit dat gastvrijheid de basis is van de beroepshouding die een (beginnend) horecamedewerker moet hebben. In de vorm van gastlessen maken we dan ook regelmatig gebruik van de vakkennis en competenties van Albert-Jan, zodat we voorop blijven lopen en ons horecaonderwijs inspirerend en dynamisch kunnen aanbieden.

Johan Hoens, Teamleider Horeca Arnhem Rijn IJssel Vakschool Wageningen

Albert-Jan Hoefnagels van Horecaimprovement, heeft met vol enthousiasiasme onze medewerkers getraind in gastvrijheid en uitgelegd waarom dat zo belangrijk is. Met pakkende voorbeelden en positieve boodschappen wist hij onze medewerkers te enthousiasmeren. Hij legt een goede link tussen theorie en praktijk en probeert door middel van interactie medewerkers actief te laten bijdragen. Wij geloven dat hij werkelijk een bijdrage kan leveren in een stukje kwaliteitsverbetering van horeca organisaties aangezien zijn aandacht volledig daarop gericht is en dit voor een ondernemer zelf niet altijd mogelijk is. We bevelen zijn training zeker aan!

Roy & Jessy Tinneveld, Dé Smaakcateraar - Gendt

ALS HET OPSCHUDDEN VAN JE DEKBED……JE WIST HET WEL…..MAAR HET IS WEGGEZAKT

NIEUW…..Maar eigenlijk wist je het wel, interessant.

Deze twee regels vertegenwoordigen de reacties van een ieder die aanwezig was. De gene met en zonder horecaervaring.

Wendy Odding, Bedrijfsleider Ontmoetings- en zalencentrum Open Haven Zeewolde
Maak een afspraak