Training en adviesNeem gastvrijheid serieus!

Ga je een traject aan met HorecaImprovement dan neem je gastvrijheid en professionaliteit serieus. Je wilt een professionaliseringsslag maken in je bedrijf en je bezoekersaantallen en omzet verhogen. Daar helpen wij je graag bij.

Mystery visit

Meestal starten we een traject met een mystery visit. Tijdens zo’n bezoek letten wij op zo’n beetje alles.

  • Hoe is de ontvangst?
  • Hoe worden de gasten bejegend?
  • Word ik opgemerkt?
  • Ziet het personeel er verzorgd uit?
  • Is de bar opgeruimd en het toilet schoon?
  • Hoe wordt de bestelling uitgeserveerd?
  • En nog veel en veel meer.

Een mystery visit doen wij overigens ook op verzoek van de ondernemer. Wilt u hier meer over weten, neem dan contact met ons op.

Gastvrijheid

Wat is eigenlijk gastvrijheid? Dat blijkt niet voor iedereen even vanzelfsprekend, merken we in onze trainingen over dit thema. Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk, vaak uit de organisatie zelf, gaan we hierover in gesprek. Wat we doen is inzoomen op menselijk gedrag. Daardoor is een training van HorecaImprovement soms confronterend, altijd interactief en gaat deze feitelijk ook over persoonlijke normen en waarden van de deelnemers. Natuurlijk behelst de training ook legio tips.

Een training van HorecaImprovement is ook maatwerk. Er zijn er geen twee hetzelfde. Want de vragen zijn dat ook niet. Trainingen over gastvrijheid geven wij ook in andere organisaties, buiten de horeca. Want iedereen wil dat een relatie of gast zich welkom voelt.

Een training van HorecaImprovement maakt uw bedrijf of afdeling een stuk professioneler als het om gastvrijheid gaat. Wilt u hier meer over weten, neem dan contact met ons op.

Terrastraining

Hoe je een terras goed en naar tevredenheid bedient blijkt niet eenvoudig. We hebben het al vaker gezegd: werken in de horeca is een vak! Wij kunnen u helpen de professionaliteit van uw medewerkers te vergroten. Een van onze trainingen is een terrastraining waar onder meer de volgende onderwerpen aan de orde komen:

  • Hoe overzie je het terras?
  • Hoe zorg je dat de juiste persoon de juiste rekening krijgt?
  • Hoe serveer je de drankjes uit?
  • Hoe voelt de bezoeker zich welkom?
  • Werk je met een glimlach?
  • Hoe zorg je dat je iedereen ook daadwerkelijk ziet?

Gastvrijheid begint met een glimlach. En dan de rest nog!

Wilt u meer weten over de terrastraining, neem dan contact met ons op. Leuk als u ons belt!

(Interim)advies

Albert-Jan Hoefnagels is inzetbaar als (interim)adviseur in grotere organisaties. Als sparringpartner van de facilitair manager of als adviseur van de directie of Raad van Bestuur kan hij de opdrachtgever en/of organisatie leiden naar een hoger niveau van gastvrijheid.

Albert-Jan werkte onder andere voor een organisatie in de ouderenzorg, waar hij aan de slag ging met de gastvrijheid in diverse verzorgingshuizen.

Gastvrijheid is een breed begrip, waardoor ook de thema’s waarmee Albert-Jan kan helpen uiteenlopend zijn. Een greep uit de mogelijkheden (maar het blijft uiteindelijk toch maatwerk):

  • Gastvrijheid
  • Organisatie-inrichting en samenwerking
  • Formatie en teambuilding
  • Financiële aspecten
  • Taakvolwassenheid medewerkers

Grote kans dat Albert-Jan ook u kan helpen. Een goed gesprek brengt in kaart wat u nodig heeft!