
Gastvrijheid zit in mijn genen!
“Gastvrijheid is echt mijn ding”, vertelt Albert-Jan Hoefnagels, oprichter en eigenaar van HorecaImprovement.
“Ik wil graag dienstbaar zijn, dienstverlenend bezig zijn. Ik vind het fijn om voor mensen te zorgen. En wat ook ontzettend leuk is, is om kennis hierover over te brengen. Om gastvrijheid bij mensen tussen de oren te brengen. Maar dan écht! Zodat zij ook voelen hoeveel plezier het oplevert voor jezelf én de ander, als je je gastvrij opstelt. Je ontvangt immers wat je uitstraalt!”
Het is duidelijk, Albert-Jan is een man met een passie. Hij doorliep de Middelbare Hotelschool in Wageningen en deed de Hogere Hotelmanagementopleiding in Maastricht. Vervolgens werkte hij o.a. als event- Food & Beverage manager in de horeca en als facilitair manager in de zorg. Hij werkte op de vloer, als manager en als adviseur. Albert-Jan heeft een duidelijke visie op gastvrijheid.
“Ik ben een vakidioot”, geeft Albert-Jan direct toe. “Ik kan het onderwerp ook niet loslaten wanneer ik privé ergens ga dineren of een terrasje pak. Daarom denk ik, en heb ik overigens ook ervaren, dat ik horecaondernemers en andere organisaties die hun gastvrijheid onder de loep durven te nemen, echt iets kan bieden. Ik heb veel ervaring, veel kennis, mijn trainingen worden enorm gewaardeerd en de omzetten stijgen gegarandeerd. Daarom durf ik ook het principe no cure- no pay te hanteren. Gastvrijheid zit mij in de genen!’
Lees ook onze andere blogs
Blogoverzicht Zo krijg je de regie weer terug in je tent Ruim twee jaar coronapandemie heeft ons leven goed op zijn kop …